Kontaktforældre

Vær med til at skabe tryghed, trivsel og faglighed på dit barns skole

Kontaktforældrene på Skolen på Amagerbro har til formål at styrke og understøtte de enkelte klassers faglige og sociale trivsel.

Som kontaktforælder på vores skole udfører du en vigtig opgave; nemlig at hjælpe underviseren til et udvidet indblik i klassen og dertilhørende dynamikker. Du er som kontaktforældrerepræsentant med til at binde skolens forældre sammen med skolens personale og bestyrelse. Du spiller på denne måde en vigtig rolle for, at skolen udvikler sig på et grundlag af dialog imellem alle parter, så alle synspunkter kommer i spil. Kontaktforældrenes formål er ligeledes igennem deres arbejde, at bakke op om skolens værdier.

Ved første forældremøde vælges der min. to kontaktforældre, så alle grupperinger i klassen repræsenteres. Disse vælges for et år ad gangen. Der afholdes møder for kontaktforældrene ca. hver tredje måned, hvor der udveksles informationer og gode idéer.  Skolebestyrelsen opfordrer til at kontaktforælderrollen går på skift blandt forældrene, således at der løftes i fælles flok.

Der vælges min. to kontaktforældre”, så alle grupperinger i klassen er repræsenteret” samt at de er med til at planlægge forældremøderne.

Principper for kontaktforældre 2022

Shape Created with Sketch.

Kommunikationsprincipper 2022

Shape Created with Sketch.